Ugrás a fő tartalomra

HR-es nyalánkságok

Azok számára, akik kerestek már huzamosabb ideig állást minden bizonnyal nem ismeretlenek az alábbi kifejezések:
  •  rugalmasság 
  •  terhelhetőség
  •  versenyképes fizetés
  •  alapbér+jutalék
  •  önálló munkavégzés
  •  pályakezdők jelentkezését is várjuk
  •  előrelépési lehetőség
  •  béren kívüli juttatások
Olyan hangzatos szavak ezek, melyekre az ember egyből ráfókuszál a tekintetével és minden bizonnyal el is küldi az önéletrajzát. De mit jelentenek valójában? Tippeljük meg!

Rugalmasság: 

Bármikor legyél elérhető, akár ünnepnapokon, vagy hétvégéken is, és ezért semmiféle plusz jutalékra ne számíts. A hivatali munkaidő álmodba se jusson eszedbe, ha a feladatok úgy kívánják 4-ig, ha úgy 7-ig ülsz majd bent az irodában ugyanazért a bérért és még egy szavad sem lehet, hiszen te egy "rugalmas munkaerő vagy". 

Terhelhetőség: 

Pénzhiányban szenved a cég, így minimum plusz egy, de általában plusz két-három ember munkáját kell végezned a sajátod mellett. Nem árt, ha megtanulod percről percre beosztani az idődet és elsajátítasz pár stresszkezelő technikát is. 

Versenyképes fizetés: 

Öt-tízezerrel többet kapsz, mint az aktuális minimálbér. Legyél boldog vele, na. 

Alapbér+jutalék: 

A kedvencem. Éljenek az értékesítős munkák. (irónia) Tehát kiszúrjuk a szemedet nettó 70 ezer forinttal (jobb helyeken), ha pedig egy olyan fizetést szeretnél magadnak (nem, nem a versenyképes fizetésről beszélek) amiből meg is lehet élni, tanulj meg szemrebbenés és lelkiismeret furdalás nélkül értékesíteni, mert itt a döglött disznót is rá kell majd sózni az emberre, ha egy kis plusz jutalékot szeretnél az alapbéred mellé. 

Önálló munkavégzés:

A cégnél senki az égvilágon nem ért ahhoz, amit majd csinálnod kell, így ne is számíts arra, hogy bárkitől is segítséget kérhetsz. Öröm az ürömben, hogy legalább rájössz, hogy az ember mindig a saját hibájából tanul. 

Pályakezdők jelentkezését is várjuk: 

Egy olyan személyre van szükségünk, akinek van gógyi a fejében, de lófaszt se akarunk neki fizetni. Felveszünk hát egy olyan embert, aki potom pénzért áruba bocsájtja a tudását. 

Előrelépési lehetőség: 

A munkahelyi ranglétrán nem te leszel az, akit leépítéskor először kirúgnak. Te majd csak másodjára, vagy harmadjára kerülsz sorra. 

Béren kívüli juttatások. 

A hetvenezer forintos nettód mellé kapsz tízezer forint Erzsébet-utalványt. Végül is, a semminél jobb. S, mint ahogyan tudjak, ki a kicsit nem becsüli... 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5 fantasy sorozat, amire rá kell függnöd

1. Shadowhunters  Cassandra Clare Mortal Instruments címet viselő regénysorozatából több-kevesebb sikerrel film is készült, mely az első regényt, a City of Bones-t, avagy a  Csontvárost hivatott feldolgozni. A csúfos bukás után egy ideig úgy tűnt, hogy le kell mondanunk arról, hogy viszontláthatjuk kedvenc árnyvadászainkat a képernyőn, a Freefrom (leánykori nevén abc family) csatorna jóvoltából azonban mégis csak találkozhatunk velük. A szereposztás teljesen új, és véleményem szerint sokkal jobb, mint a City of Bones-é volt, ráadásul a történet is kapott olyan kiegészítő elemeket, melyek a regényben nem voltak ugyan benne, de egy sorozatnál teljes mértékben megengedhetőek, ráadásul így sokkal látványosabbra és akció-dúsabbra sikeredhetnek a részek, és még a könyvek rajongóit is érhetik kisebb-nagyobb meglepetések. A Shadowhunters minden bizonnyal 2016 egyik legnagyobbat szóló sorozata lesz azok számára, akik képesek elfogadni, hogy a filmes változat mindig eltér egy picit ( jelen

A démon és a gyilkos második részlet

Próbáltam közelebb férkőzni a bámulat tárgyához, de az emberek olyan masszív sorfallá préselődtek össze a Higgins ház előtt, hogy ez lehetetlen vállalkozásnak tűnt. Jaden szorosan állt mögöttem, s hiába volt jóval magasabb nálam, biztos voltam benne, hogy ő sem tudja kisilabizálni, hogy mi történt. Habár a szemeimen keresztül nem szerezhettem használható információkat, a füleim nem hagytak cserben. A jajveszékelések, a sikítások és egy asszony szívfacsaróan keserves sírása arra engedett következtetni, hogy valamiféle baleset történhetett. Talán gázmérgezés, vagy hasonló. –         Nem látok semmit – fordultam bosszúsan Jaden felé. –         Húzzunk innen! – utasított, anélkül, hogy reagált volna a bosszankodásomra. Nem mozdultam. Nem akartam menni. A kíváncsiságom képtelen lett volna engedni, hogy akár egy lépéssel is távolabb kerüljek az esemény színhelyétől. –         Aubrey, kérlek! – mondta elgyötörten. Soha az életben nem szólt még így hozzám. Két szó volt csupán, de m

Kendőzetlenül, őszintén... Így született a könyvem, így születtem én

No! Csak rávettem magam, hogy megírjam ezt a posztot, habár még magam sem tudom, hogy mit szeretnék, pontosabban, hogy mit kellene írnom. Meglepő, de amint szétfutott a hír, hogy megjelent az első regényem, egyre többen keresnek fel azzal, hogy segítsek nekik elindulni az íróvá válás rögös útján. Segítenék én szívesen, ha tudnék biztos receptet. De, mivel ilyen tudás még véletlenül sincs a tarsolyomban, ezért inkább leírom, hogy én személy szerint hogyan csinálom. Nem fogok olyan klisékkel kezdeni, hogy olvass sokat. Erről már azt hiszem írtam ezen a blogon (vagy valamelyik másik blogom egészen biztosan) és ezt egyébként is tudja mindenki. Nem járja, ha valaki többet ír, mint olvas. Legalábbis, szerintem. Úgy gondoltam, hangzatos „így csináld” helyett, inkább írok magamról. Kendőzetlenül, őszintén… Szóval, hadd szóljon! Mikor elkezdtem írni a Kavargó Rózsaszirmok című regényemet, még 19 éves kis újságírótanonc voltam a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen. Imá